Biuro Ruchu Drogowego KGP, we współpracy z firmą Neptis SA, rozpoczęło kampanię informacyjno-edukacyjną, mającą na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Akcja pn. „Zwolnij – niebezpieczny punkt!” potrwa od 1 czerwca aż do końca września 2025 roku. Celem jest wskazanie kierowcom miejsc z dużą liczbą wypadków oraz zachęcenie ich do dostosowania prędkości i zwiększenia czujności. W ramach kampanii wykorzystana zostanie także aplikacja Yanosik, która pomoże ostrzec kierowców o niebezpiecznych punktach na trasie.
Akcja została opracowana na podstawie analizy wypadków drogowych, przeprowadzonej w latach 2022-2024. W tym czasie zidentyfikowano 752 lokalizacje, które charakteryzują się wysokim ryzykiem wypadków, w tym skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych. Zebrane dane wykazały, że do najczęstszych przyczyn zdarzeń drogowych należą brak ustąpienia pierwszeństwa przejazdu oraz nieprzestrzeganie dozwolonej prędkości.
Podczas zbliżania się do niebezpiecznego miejsca, użytkownicy aplikacji Yanosik otrzymają specjalne komunikaty głosowe, które przypominają o konieczności zmniejszenia prędkości. W kampanię zaangażowała się również firma Screen Network SA, która przyczynia się do popularyzacji akcji poprzez emisję spotów reklamowych na ekranach LED w strategicznych lokalizacjach, takich jak dworce czy stacje paliw. Kołobrzeżanie są zachęcani do aktywnego korzystania z aplikacji i stosowania się do komunikatów, co może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na lokalnych drogach.
Źródło: Policja Kołobrzeg
Oceń: Rozpoczyna się akcja „Zwolnij – niebezpieczny punkt!” w Kołobrzegu
Zobacz Także