W ostatnim czasie w Kołobrzegu miało miejsce oszustwo, w wyniku którego jedna z mieszkanek straciła 5600 złotych. Sprawca, podszywając się pod pracownika banku, wykorzystał zaufanie pokrzywdzonej do wyłudzenia pieniędzy. Policja ostrzega mieszkańców przed takimi sytuacjami i apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas kontaktów telefonicznych dotyczących spraw bankowych.
Do incydentu doszło 6 czerwca 2025 roku, gdy nieznany mężczyzna zadzwonił do kobiety, podszywając się pod pracownika banku PKO BP. Przekonywał ją, że na jej dane ktoś usiłuje zaciągnąć kredyt na kwotę 3000 złotych. Aby temu zapobiec, pokrzywdzona otrzymała szereg instrukcji „zabezpieczających”, które w rzeczywistości miały na celu jedynie wyłudzenie jej pieniędzy.
W toku rozmowy oszust nakłonił kobietę do zalogowania się do jej aplikacji bankowej oraz zatwierdzania kolejnych autoryzacji przelania środków. Dzięki temu, w szybki sposób, udało mu się wytransferować 5600 złotych na konto, które wskazał. Policja podkreśla, że żadna instytucja finansowa nie prowadzi takich praktyk telefonicznych, co powinno stanowić dla klientów sygnał ostrzegawczy. W przypadku wątpliwości, najlepszym rozwiązaniem jest przerwanie rozmowy i kontakt z bankiem poprzez oficjalne kanały.
Źródło: Policja Kołobrzeg
Oceń: Ostrzeżenie przed oszustwem metodą „na pracownika banku”: Mieszkanka Kołobrzegu straciła 5600 złotych
Zobacz Także